Treenivinkkejä

Treenaus | maanantai 8. toukokuuta 2017

Meikäläinen aloitti tuolla Instagramin ja muun somen puolella motivaatiomaanantait! Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että joka maanantai tulee uusi treenivideo, missä on jokin uusi treeniliike. Päätin oikein repäistä ja keksin ihan ihka oman hashtäginkin noille eli Instagramista liikkeet löytää tägin #toivomoves takaa (Kyllä, ihan omin pikku aivoin sen keksin). Jaa miksi tämän aloitin? Just for fun!

 

Itse tykkään valtavasti kokeilla uusia juttuja. Siis allekirjoittanut on juuri se ihminen, ketä varten kaikkien ohjelmien ”Älä kokeile kotona” -osiot ovat. Vähän liian usein, kun näen jonkin jutun netissä, ajatuksen kulku menee jokseenkin näin: ”Onpa siistin näköistä! Meikä tahtoo kanssa kokeilla! Ei kai tossa nyt mitään kauheen pahaa voi sattua…. Testiin!”  Joten, koska itse innostun aina näistä, niin ehkä sitä saisi näillä omilla jutuilla jonkun toisenkin innostumaan ja/tai kokeilemaan näitä. Sitä paitsi tässä 14 vuoden urheilu-uralla on tullut niin valtavasti kaikkea tietotaitoa, liikkeitä, treenijuttuja jne jne, että mukava pistää niitä jakoon muille.

 

Tässä siis on viime kuun #toivomoves videoista koonti sekä pari ylimääräistä klippiä.

 

Tämä liike on aivan loistava ”yleisliike”. Ottaa jalkoihin, keskivartaloon sekä käsiin ja tuo lopun ”käsilläseisontaan meneminen” on just for fun ajatuksella lisätty. Aivan sama, mitä joku sanoo, mutta täytyy sitä hauskaa ainakin osa ajasta olla, kun treenaa. Ehkä ei ihan niissä kovimmissa happotreeneissä kauhean hauskaa ole, mutta kyllä nyt tällaisissa treeneissä saa hauskaa pitää!

 

Tämä liike on ihanan voimavalmentajani yllyttämänä kokeiltu ja kyllä se aika haastava alkuun oli! Tässä on kuvaa yrityksestä numero kaksi. Pelkällä tangolla tehtynä sormet saavat melkoista kyytiä ja liike vaatii kohtalaista pitoa keskivartalosta sekä voimaa yläkropasta, mutta jos tekee tangolla, jonka päässä on pallo, niin tekeminen helpottuu huomattavasti.

 

Seuraava liike… noh. Sanotaanko, että menee kategoriaan ”Näin netissä, mäkin tahdon kokeilla!”. Eipä tästä sen enempää. Kamalan hauska liike! Jos osaat kärrynpyörän niin kokeile ihmeessä. Jos et osaa, niin en suosittele kokeilemaan… Voi olla sairaalakeikka luvassa.

 

Tämä on ollut ohjelmassamme jo vuoooooosien ajan. Hyvä etenkin nilkkojen vahvistamiseen. Lisäksi kyseessä on melko hermottava liike eli teemme usein tätä osana nopeustreenejä. Tässä vaikeinta on saada tahti kohdalleen eli EI tehdä niin, että toinen vaan heittää palloa päkijään ja sitä ei itse liikuta jalkaa ollenkaan, vaan siinä palloa tulisi ihan polkaista.

Siinäpä niitä. Ei kun kokeiluun! Täällä Portugalin maalla treenit sujuvat oikein hyvin, vaikka pientä väsymystä onkin havaittavissa, koska tehoja alkaa jo löytymään. Seuraava postaus voisikin olla ihan kuulumisia täältä Monte Gordon maan kamaralta.

Avainsanat: , , , , ,

Vanhempi

Saatat myös pitää

Ei samankaltaisia kirjoituksia.