2/1

Treenaus | sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Kaksi ja ykkönen, nuo ovat tällä hetkellä omaa treenaamistani pyörittävät numerot. Nämä käytännössä tarkoittavat treenauksen rytmiä. Nyt mennään rytmillä kaksi kovaa ja yksi kevyt treeniviikko. Nyt on menossa toinen kova viikko. Hieman se alkaa näkyä mm. jalkojen kireytenä, mutta onnekseni tämän päivän treenien jälkeen on koko maanantai pyhitetty levolle. Tai ainakin melkein, menen hierontaan maanantaina, joten ei se kyllä ihan puhdasta lepoa ole, koska paikat on oikeasti runtattava auki ja lihaksille se on kyllä kaukana levosta.

Perjantaina menivät uudet punttikengät testaukseen.  Vieläpä tämän hetken lempi treenissäni: Kiertokestovoimassa. Lemppari treenin tästä tekee se, että iltaisin treenin jälkeen suihkussa ei pysty pesemään hiuksiaan, koska kädet eivät jaksa pysyä ylhäällä sitä 10 sekuntia pidempään. Ehdottoman mukavaa, tietää tehneensä.

                                                                   Uudet kengät
Ensimmäisellä kerralla kun pidin noita kenkiä jalassa treenatessa, niin ihan suoraan sanottuna tuntui hieman siltä, että tiiliskivet olisivat olleet jalassa. Toisaalta koskaan ennen en ole punttikenkiä käyttänyt vaan lenkkareilla tai sisäpelikengillä on menty. Nyt kuitenkin toisella kerralla oli käyttökokemus jo huomattavasti mukavampi. Suosittelen lämpimästi hankkimaan, etenkin jos tangoilla tekee yhtään sen enempää  treeniä. Lisäksi, että rinnalleveto ja yhden jalan kyykyt olivat huomattavasti mukavampia, niin näitä tehdessä ei tapahtunut ainakin itselleni ominaista polven sisäänpäin kääntymistä.

Vielä takaisin tuohon kiertokestovoimaan. Meinasin käydä hieman isompikin vahinko treenatessa. Viimeisessä sarjassa pudotin 20kg tangon +2×2,5kg lukot jalalleni. Tuossa vaiheessa oli kädet jo niin väsyneet, että en vain jaksanut tankoa lattialle asetella, joten pudotin sen. Tietenkin, koska päissä olivat lukot, niin tanko pomppasi sitten lattialta suoraan jalkapöydälle. Luojan kiitos oli nuo uudet kengät jalassa! Jos yhtään velmummat lenkkarit olisivat olleet kyseessä, niin voisi tuo jalkapöytä näyttää hyvinkin mielenkiintoiselta. Mental note to self: Älä pudota tankoa, jossa päissä vain lukot.
Uutena juttuna päätinkin jakaa tämän, ah, niin ihanan treenini:

Kiertokestovoima
4x /2-3´/6´
  1. 1-jalan kyykky         15+15 x smithillä tanko+20kg
  2. LV taljassa              15x35kg
  3. Vatsat                     25
  4. Pohje smithissä       20x tanko+40kg
4x /2-3´/6´
  1. RV                           15x32kg
  2. Penkki                     15x30kg
  3. Ristikk.linkkarit       20
  4. Takareidet (kone)   15x25kg
3x /2-3´
  1. Askelkyykky             10+10x 4kg käsipainolla
  2. TRY                         15x25kg
  3. Selkäliike                20
  4. Penkillenousu         15x25kg
  5. Juoksul. käsip.         30”x2+2kg
RV=Rinnalleveto
Askelkyykky= Toisessa kädessä 4kg käsipaino. Käsi kiertää etumaisen polven ulkopuolelle.
TRY=Tanko rinnalta ylös
LV=Leualleveto taljassa
Juoksul. käsip.= Tehdään käsipainoilla juoksuliikettä askelkyykyssä toinen polvi maassa, niin kovaa kun pystyy 30 sekunnin ajan.
Nuo  2-3´/6´ tarkoittavat palautuksia minuutteina.  Tuo 4 liikkeen sarja tehdään kaikki putkeen ilman mitään palautuksia. Kun nuo 4 eri liikettä on tehty, pidetään 2-3 minuutin palautus, jonka jälkeen sama sarja tehdään uudelleen neljä kertaa. Sitten kun tuo 4 liikkeen sarja on tehty 4 kertaa, pidetään 6 minuutin palautus, jonka jälkeen mennään seuraavaan settiin, joka tehdään samalla periaatteella.  

Itselläni homma menee huomattavankin vaikeaksi rinnallevedon kohdalla. Koska tekniikka ei ole vielä itselläni täysin hallussa, teen liikkeen lähestulkoon kokonaan käsillä. Tuota rinnallevetoa seuraa tuo penkki, joten 2 sarjan jälkeen alkaa kädet itselläni olemaan enemmän tai vähemmän finaalissa. Treenistä saa tietenkin helpon jos tekee kaiken rauhallisesti, mutta tavoitteenahan on, että kaikki tehdään mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti.

Siitä sitten kokeilemaan!

Muita juttuja, tapasin eilen yhden Dream.do:n työntekijän. Kyseessähän on siis yritys, joka auttaa ihmisiä unelmoimaan ja myös mahdollisuuksien mukaan toteuttamaan näitä unelmiaan. Heillä on nettisivut, jonne ihmiset voivat ”perustaa” unelmansa ja kirjotella sinne, miten menee. Siellä voi seurata muiden unelmia ja niiden etenemistä. Lisäksi ihmiset voivat auttaa toisiaan esimerkiksi antamalla treenausvinkkejä. Itselleni oli yhdessä vaiheessa tulossa flunssa ja kerroin tästä sitten sivuilla, että en ny PRKL aio tulla sairaaksi niin sieltä tuli parikin Tee se itse – vinkkiä flunssan estämiseksi.

Allekirjoittaneen sivu.

Kaksi tuntia meni yllättävänkin nopeasti höpötellessä. Tosin meikäläisen tuntien se ei kyllä mikään yllätys ole.  Lisäksi jäi muutama kylkiäinen käteen.

Siinä onkin sitten meikäläisen viikosta niitä tärkeimpiä. Lisäksi tietenkin koulussa on käyty, syöty ja nukuttu. Onnekseni jo hieman paremmin! (Nukuttu) Syy siihen saattaa olla tuo Omega –tankkauksen lopettaminen. Samoihin aikoihin, kun tankkaus loppui, niin alkoi se unikin maittamaan. Mistä lie johtuu, mutta tärkeintä on, että uni on jo alkanut tulemaan eikä tarvinnut mennä edes äärimmäisyyksiin = lääkkeet.

Toivo kuittaa.

Avainsanat: ,

Saatat myös pitää

Tehokas treeni salille

ti 31.7.2018

Mitäpäs tässä nyt turhia jorinoimaan, vaan… Lue koko kirjoitus

Kuntopallotreeni

ma 4.12.2017

Nyt tulee pitkästä aikaa tänne bloginpuolelle ihan rehdisti… Lue koko kirjoitus

Työ tulosten takana

to 15.6.2017

Yksi suurimmista tavoitteistani täällä blogissa on tuoda… Lue koko kirjoitus